Naar het einde van de wereld.. - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Meeke Dal - WaarBenJij.nu Naar het einde van de wereld.. - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Meeke Dal - WaarBenJij.nu

Naar het einde van de wereld..

Blijf op de hoogte en volg Meeke

19 Mei 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Alweer een nieuwe blog, deze keer maar een “kort” berichtje over afgelopen weekend!
Afgelopen weekend ben ik namelijk met Anouk, Marthe & Elsemiek naar de Northland gegaan. Anouk, Marthe & Elsemiek komen ook uit Nederland en lopen hier net als ik stage. Super tof dat we met z’n 4e dit avontuur konden aangaan!

Vrijdag morgen werd ik vroeg opgehaald en zijn we vertrokken in de richting van Bay of Islands. We waren Auckland amper uit of we hadden de politie al op onze hielen. Zwaailichten aan, of we even wilde stoppen. We reden namelijk 3 km te hard?! Hij geloofde niet in de puppy ogen van Anouk, dus helaas werd ze op de bon geslingerd. Hierna konden we rustig onze weg vervolgen naar het noorden waar we een korte tussenstop hebben gemaakt bij de Whangarei Falls. Een erg mooi stukje natuur, kan me voorstellen dat het in de zomer helemaal fantastisch is als alles in bloei staat! Na dit gezien te hebben zijn we doorgereden naar Paihia in Bay of Islands waar we laat in de morgen zijn aangekomen bij ons hostel voor die nacht. We hebben ons snel geïnstalleerd in onze kamer, bikini aangetrokken, lunch gemaakt en op naar het strand. Zodra de broodjes uit onze tas kwamen, werden we omringd door meeuwen! Bij ieder kruimeltje wat op de grond viel waren ze er als de kippen bij. Hoe mooi het uitzicht ook was, echt relaxed eten deed ik niet.
We hadden bij het inchecken bij de hostel meteen een boot trip geboekt. Deze boot trip was een tocht van 2,5 uur waarbij we alle hoogtepunten van de Bay of Islands zouden zien. Zo vaarden we langs verschillende eilandjes, the famous hole in the rock en zouden we dolfijnen, walvissen en andere zeedieren te zien krijgen. We mochten zelfs zwemmen met de dolfijnen! Ontzettend leuk natuurlijk, als we ze gezien zouden hebben… Elsemiek en ik hebben namelijk geen dolfijn gezien, Anouk en Marthe daarentegen zijn er van overtuigd dat ze er wel een gezien hebben haha!
Op de terugweg hebben we een kort bezoekje gebracht aan Russell, de voormalige hoofdstad van Nieuw Zeeland, daarna zijn we met de ferry terug naar Paihia gegaan. We waren allemaal best wel moe dus we hebben snel ons eten gekookt en lagen er op tijd in.

Zaterdag morgen wilden we weer vroeg vertrekken en onze reis voortzetten naar Cape Reinga. Helaas weigerde de auto te starten, maar dankzij de hulp van een aardig man kregen we de auto toch aan de praat. We hadden een uurtje vertraging, maar dat mocht de pret niet drukken! Via de Twin Coast Discovery Highway zijn we richting het noordelijkste topje van Nieuw Zeeland gegaan. Onderweg hebben we nog een tussenstop gemaakt bij Matauri Bay, een prachtige baai! Soms is het uitzicht wat je van bovenaf hebt, nog mooier dan wanneer je daadwerkelijk met je voeten in het zand staat, wat ook bij deze baai zo was (zie foto’s). Verder gereden zijn we nog gestopt in Mangonui, dit dorpje staat wereldwijd bekend om de beste fish & chips, dus dat konden we niet overslaan natuurlijk! Bijna aangekomen bij het noordelijkste puntje hebben we in Te Paki het 90 Miles Beach bewonderd. De duinen zijn hier niet normaal hoog, we hebben nog even gek gedaan en zijn gaan sand boarden. Echt iets voor mij! Je loopt eerst helemaal naar boven, wat stiekem best wel vermoeiend is!! Vervolgens ga je met een soort van bodyboard op je buik van de duinen af. Je voeten dienen als stuur/rem. Dit ging best wel hard! Alles, maar dan ook alles zit onder het zand. Helaas heb ik geen kiekje om dit charmante momentje met jullie te delen, want mijn camera lag in de auto. Na het sand boarden zijn we dan echt doorgereden naar Cape Reinga. Hier komen de Tasman zee en de Grote Oceaan samen en botsen ze letterlijk tegen elkaar op. We hadden prima weer, de oceanen waren niet ruig, dus het viel allemaal wel mee. Genietend van het uitzicht hebben we gewacht op de zonsondergang. Altijd mooi om te zien natuurlijk!
Ons slaapplaats voor die nacht lag in Kaitaia dus we moesten nog een eindje terug rijden. Hier hadden we met zijn 4e onze eigen kamer, met eigen badkamer!

Op zondagmorgen werden we helaas wakker met regen. Uiteindelijk hebben er niet heel veel mee geleden want we hebben voornamelijk in de auto gezeten. Via de westkust zijn we terug naar Auckland gereden. Om de route langs deze kust te kunnen volgen moesten we tussen Narrows en Rawene de Hokianga Harbour oversteken met de ferry. De westkust staat bekend als de “The Kauri Coast”. Hier hebben we in het Waipoua Forest dan ook de grootste Kauri boom van Nieuw Zeeland gezien. Deze boom, genaamd Tane Mahuta (de bosgod), is meer dan 2000 jaar oud en heeft een lengte van 51 meter en een omvang van 14 meter! Het regende nog steeds, we hebben hier dus snel wat foto’s gemaakt en zijn toen doorgereden. We hebben nog twee korte tussenstopjes gemaakt om een klein wandeltochtje te maken naar een rivier en naar een uitkijkpunt. Het was ondertussen gestopt met regenen, maar heel speciaal was dit niet. Nieuw Zeeland, het land van de vier seizoenen in een dag, heeft ons ’s middags ook nog even laten genieten van het zonnetje. Wat ‘gevierd’ moest worden met een Hokey Pokey ijsje, iets wat je schijnbaar gegeten moet hebben als je in Nieuw Zeeland bent!

Het was een geslaagd weekend! Op naar volgend weekend!

Liefs Meeke

• 19 Mei 2014 - 12:46

Adri:

Super weekend voor je Meeke. Leuk geschreven. Veel plezier daar nog. Groetjes Wil en Adri.

• 21 Mei 2014 - 08:05

Jeanne Vercammen:

Hoi Meeke,

Als ik het goed begrijp ben je daar toch voor een stage of is het een heerlijke lange vakntie?

Groot gelijk. geniet er maar van. dit maak je maar eens in je leven mee.
    Kun je later op terug kijken.

Heel leuk geschreven. je hebt echt talent.

groetjes Jeanne

• 21 Mei 2014 - 20:12

Dymphy:

Hoi Meeke,'
    Ik heb hem weer uitgeprint voor de oma's en opa.
    Oma vraagt er tekens naar of je weer wat geschreven hebt.
    Liefs XXXXX

• 22 Mei 2014 - 22:28

Corrie:

Hey Meeke, je zult wel gemerkt hebben dat ik niet zo veel tijd heb vandaar dat ik nu pas een berichtje gestuurd. Wat is het mooi daar......woow.
    Fijn dat je ook tussendoor daar nog een weekendje weg kunt. Hoe gaat t verder met je stage?