Almost halfway - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Meeke Dal - WaarBenJij.nu Almost halfway - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Meeke Dal - WaarBenJij.nu

Almost halfway

Blijf op de hoogte en volg Meeke

19 April 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Na de toffe surfles waar ik de laatste keer over schreef, had ik op zaterdag een chill dag om even bij te komen. Ik had namelijk spierpijn, niet zo erg als ik verwacht had, maar toch. Spierpijn is niet perse fijn, maar in ieder geval wel een teken dat ik iets gedaan heb en spieren heb gebruikt, die ik normaal niet gebruik. ;) Op zondag ben ik de stad in gegaan om te shoppen. Ik dacht dat ik wel naar de stad kon lopen, hooguit 20 minuten zei Gerard. Vraag me niet hoe ik gelopen ben, maar ik heb er ruim 50 minuten over gedaan. Geen probleem, want het was een heerlijke dag.
Ik ging naar de stad met een missie, ik wilde namelijk een nieuwe bikini (die waren in de uitverkoop) en ik wilde nieuwe winterlaarzen (UGG). Beide kon ik natuurlijk niet vinden. Het model UGG dat ik wil hadden ze nergens en voor de bikini was ik al te laat. Het is hier namelijk al enige tijd herfst, niet dat af te zien is aan het weer, maar toch. Na twee uur rondgelopen te hebben, heb ik het opgegeven en ben ik met de bus terug naar huis gegaan. Op de terugweg heb ik in Ponsonby nog even vlug een sigaar gekocht voor Gerard, want die was jarig geweest. Daarna was het weekend alweer voorbij en dat betekend natuurlijk weer een nieuwe week stage.

Het weekend daarop was Glenn (mijn collega op stage) op vrijdag jarig. Hij zou ’s avonds een drankje gaan doen met wat vrienden in de stad en Chelsea (zijn vriendin) vroeg of ik ook wilde komen. We hebben wat gedronken in een gezellig café, en zijn daarna naar een discotheek gegaan. Dit was echt een leuke avond. De volgende morgen werd ik wakker en was ik alleen thuis, omdat Jude & Gerard naar Jude haar broer waren in het noorden. Ze bleven daar slapen, dus ik had de rest van het weekend het huis voor me alleen. Ook niet vervelend voor een keer. Op zaterdag heb ik heel de dag gerelaxed. Tijdschrift gelezen, genoten van de zon, lekker lui. De zondag heb ik bijna heel de dag in de keuken doorgebracht. Ik wilde namelijk een soort Nederlands diner maken voor Jude & Gerard als ze thuis zouden komen. Ik had hachee, aardappelpuree en rode kool klaar gemaakt en als toetje natuurlijk de beroemde milkyway bavarois. Ze waren blij verrast dat ik gekookt had en ze vonden het (gelukkig) ook nog eens lekker!
In dat weekend is ook hier de klok verzet dus het tijdsverschil met Nederland is nu 10uur. Dat betekend dat het hier in Nieuw Zeeland 10 uur later is dan in Nederland.

In de week daarop ben ik op dinsdag naar Fran gegaan. Het huis van Jude & Gerard werd namelijk verhuurd via Airbnb voor 4 dagen. Iedere dag weer vroeg uit de veren, omdat het verkeer drama is als je over de Harbour Bridge moet. Dat weekend hadden we op vrijdag het Newmarket Business Excellence Awards Dinner. Er waren verschillende categorieën waar je je als bedrijf voor in kon schrijven en tussen de drie gangen door werden die avond de winnaars bekend gemaakt. Verve Magazine heeft twee keer de prijs als first runner up in de categorieën “Corporate Business of the Year Award”, en de “Sky City Excellence in Marketing Promotion Award” gewonnen. Na het diner was er een leuk bandje en hebben we lekker met zijn alle gedanst. De dresscode was black tie, een formele bedoeling dus, iedereen was helemaal opgedoft, en ook dit was echt een leuke avond.

De volgende morgen vroeg Fran of ik een yoga klas mee wilde doen. Waarom niet dacht ik, ik heb een klein katertje, een beetje mediteren en ontspannen kan geen kwaad. Dat was alleen verkeerd gedacht, ik had de yoga les zwaar onderschat. Het was echt hard werken! Ik had nooit gedacht dat ik zo zou kunnen zweten van yoga, laat staan dat ik de volgende dag spierpijn zou hebben! Ik heb niets tegen yoga, maar ik weet wel dat het in iedere geval niets voor mij is. Alles draait om ademhaling, wat prima is, maar ik irriteerde me kapot aan die mensen die zwaar ademend en kreunend hun oefeningen doen. Anyway, alsof dat nog niet sportief genoeg was voor het weekend ben ik op zondag Rangitoto gaan beklimmen met Fran. Rangitoto is een dode vulkaan van ongeveer 600 jaar oud en ligt voor de kust van Auckland. Je loopt gewoon letterlijk op opgedroogde lava. Om je heen is alles prachtig groen en hoor je verschillende (voor mij onbekende) vogels. De wandeling duurde ongeveer een uur. Bijna aangekomen bij je top heb je een uitkijk punt waar je in de krater kunt kijken. Niet perse heel interessant, want de krater is ondertussen helemaal vol gegroeid met bomen. Op de top was het uitzicht echter prachtig. Je hebt een 360˚uitzicht over Auckland en de zee. Het was een beetje bewolkt, maar verder een zonnige dag waardoor we heel ver weg konden kijken. Echt super mooi.

Maandag ben ik na stage weer terug naar Jude gegaan. Op stage gaat alles zijn gangetje, ik zit ongeveer op de helft. Nu heb ik 4 dagen weekend, zoals vele van jullie, omdat het natuurlijk Pasen is. Volgende week maar een stageweek van drie dagen omdat het op vrijdag ANZAC Day is. ANZAC Day staat voor Australian and New Zealand Army Corps. Op deze dag worden de slachtoffers herdacht die tijdens de inzet wereldwijd zijn gevallen.

Voor nu Vrolijk Pasen!

Liefs Meeke

  • 19 April 2014 - 15:54

    Jeanne Vercammen:

    Hoi Meeke,

    Wat heb jij een druk bestaan. Gelukkig met allemaal leuke avonturen. Dat zal wel afkicken worden als je weer terug komt naar Nederland.

    Ik heb het geluk dat ik met de Pasen op KV mag vertoeven.

    Vanavond komt jouw moeder zingen en zij brengt Oma en Opa mee

    Morgen heb ik een feest van onze buurman/ pastor die 40 jaar priester is. Dan hebben wij feest bij ons achter op de pad. Er komen 100 mensen. Er zijn 2 pagode tenten geplaatst en we gaan BBQ en. De hele rij is uitgenodigd. We gaan de sistersact van Whoopy opvoeren.
    Nu nog hopen op droog weer.

    Nog veel succes met alles en tot schrijfs en Vrolijk Pasen toegewenst.

    groetjes Jeanne

  • 26 April 2014 - 23:38

    Jan En Petra Van Den Heuvel:

    Hoi beste Meeke,

    Wat leuk dat we jou nog even tegen kwamen via de Skype.
    We hebben een heerlijk avondje gehad bij jullie pap en mam.
    Wat zijn dat toch twee schatten, twee echte vrienden voor ons!
    Lekker gezellig gegeten en daarna samen afgewassen.

    Zo'n eind van elkaar kunnen praten en toch aan de andere zijde van de wereld.
    Wensen jou daar nog een onwijs leuke tijd, geniet ervan, is een ervaring voor het leven.
    Groetjes aan Anouk Roefs als je die tegenkomt van ons aub.
    We houden je site in de gaten.

    Groetjes,

    Jan en Petra.... Xxx

  • 27 April 2014 - 09:17

    Adri:

    Hoi Meeke
    Eerst Gefeliciteerd met je 23e verjaardag daar in t verre Nieuw-Zeeland. Ben je een keer jarig in een ander seizoen. Een bijzondere 23e verjaardag die je nooit meer vergeet. Maak er samen iets moois van daar.
    Fijn dat je ook regelmatig je blog schrijft. Het is gezellig om al je belevenissen daar te lezen. Geniet er nog maar even van daar. Hier in Diessen is/blijft alles toch hetzelfde. Haha.
    Tot horens.
    Groetjes Wil en Adri.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Meeke

Voor een half jaar naar Nieuw Zeeland, Auckland om precies te zijn, om daar stage te lopen!

Actief sinds 22 Jan. 2014
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 8141

Voorgaande reizen:

12 Februari 2014 - 07 Augustus 2014

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: