Welkom in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Meeke Dal - WaarBenJij.nu Welkom in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Meeke Dal - WaarBenJij.nu

Welkom in Nieuw Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Meeke

14 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Goodmorning! Ik zal het kort proberen te houden, maar hier het verslag van mijn reis en de eerste dag..

Vertrokken van huis.. beetje bij beetje dringt het tot me door wat ik eigenlijk ga doen. De afgelopen dagen ben ik zo “druk” bezig geweest met het pakken van mijn spullen, laatste boodschappen doen en genieten van het thuis zijn, dat ik niet echt de tijd heb genomen om er over na te denken. Zodra ik even niets te doen heb dringt dat pas tot me door. Zo ook nu onderweg naar Schiphol. Laatste momenten dat we nog even gek kunnen doen en kunnen lachen. Nadat we een parkeerplekje hadden gevonden op Schiphol Airport heb ik mij ingecheckt en mijn tas afgegeven. Nog even een bakje koffie met z’n alle en toen was het moment daar dat ik echt afscheid moest nemen… Niet gemakkelijk om in je eentje weg te lopen weten dat je ze een half jaar niet meer ‘live’ zult zien. Bijna door de douane, nog een keer achterom kijken, zwaaien en mijn avontuur is nu echt van start..

Ik ben meteen naar de gate gelopen en gelukkig had ik daar al vrij snel aansprak. Er was een meisje wat ook voor het eerst alleen voor zo lang van huis ging. Ze begon tegen mij te praten, als ik het goed heb onthouden ging ze naar Kuala Lumpur. Ze vertelde dat haar vriend de dag daarvoor naar Auckland is vertrokken, wat best toevallig was aangezien ik nog geen woord had gezegd over wat ik ging doen. Helaas zat zij vrij voorin in het vliegtuig en ik bijna helemaal achterin, maar het was fijn dat ze het gesprek begon en ik me niet meer zo alleen voelde. Eenmaal plaatsgenomen in het vliegtuig zat ik langs een meisje die als eindbestemming Bangkok had en daar gaat backpacken. Voor ons zaten twee jongens en ik hoorde dat ze het over Nieuw Zeeland hadden, dus ik vroeg wat ze gingen doen. De een had eindbestemming Bangkok en de ander Sydney en zou na een week doorreizen naar Auckland. Sydney was waar ik mijn tweede tussenstop zou hebben, maar we hadden niet dezelfde vlucht.

De vlucht naar Abu Dhabi verliep goed, ik heb een film gekeken en wat geslapen. Aangekomen op Abu Dhabi had ik ongeveer 2,5 uur om over te stappen op mijn vlucht naar Sydney. Het regende hier, maar het was zo’n 12 graden en dat om 07.30uur. Eerlijk gezegd had ik leuke verhalen gehoord over Abu Dhabi en ken ik het natuurlijk van Sex and the City, maar het viel me vies tegen, maar dat terzijde… ;) In het vliegtuig van Abu Dhabi naar Sydney zat ik naast een jonge man uit Nigeria die voor twee jaar in Sydney gaat wonen om daar te studeren. In het vliegtuig moesten we 1,5 uur wachten voor vertrek omdat er mensen moesten overstappen naar dit vliegtuig en die vlucht was vertraagd. 14 uur in een vliegtuig is lang en comfortabel is anders, maar wat een prachtige zonsondergang heb ik gezien. Alles werd prachtig van kleur, geel, oranje rood, paars, blauw en hoe verder je omhoog keek hoe donkerder het werd. Je zag zelfs de sterren. Ik heb zelden zoiets moois gezien. Helaas kan ik het beeld niet met jullie delen want mijn camera zat in mijn tas en mijn buurman lag te slapen dus heb ik het niet vast kunnen leggen. Aangekomen in Sydney was ik een beetje bang dat ik te weinig tijd zou hebben om opnieuw in te checken en het vliegtuig te halen, maar dit viel gelukkig alles mee.

Na twee vluchten te hebben kunnen genieten van de luxe (want die vliegtuigen van Etihad Airways zijn super chill) en een plaats aan het raam, zat ik nu in een vliegtuig van Air New Zealand. In het midden, niet zo comfortabel helaas, maar deze vlucht duurde maar 3 uurtjes. Ik heb wat gelezen en gekletst met mijn buurvrouw die in Auckland woont, maar eigenlijk van China komt. Bij het verlaten van het vliegtuig liep ze met mij mee, heeft ze me de weg gewezen en vertelde een beetje hoe het in zijn werk gaat bij de douane. Alles ging makkelijker dan ik dacht. Mijn bagage was er zo en bij de douane hoefde ze niet eens mijn visum te zien. In het vliegtuig had ik een formulier ingevuld waarop ze een stempel drukte. Ik kreeg een stempel in mijn paspoort en kreeg nogmaals de vraag of ik geen eten in mijn bagage had. Vervolgens moest mijn bagage door de scan doen en dat was het. Ik stond in Nieuw Zeeland, alleen aan de andere kant van de wereld… 23 graden, dat dan weer wel. ;)

Ik heb nog 3 kwartier gewacht tot Frances (mijn stage begeleidster) er was. Nadat zij mij opgehaald had zijn we ongeveer 1,5u onderweg geweest naar haar huis. Normaal ben je er binnen 40 minuten maar het verkeer stond helemaal vast. Ze woont 20 minuten rijden van het centrum van Auckland. Ze is heel aardig. Eenmaal aangekomen bij haar thuis heeft ze me een rondleiding door het huis gegeven. Het huis ligt zowat aan het strand aan Murrays Bay. Het huis heeft van die kleine trappetjes naar verschillende verdiepingen.. Ik slaap beneden en heb daar mijn eigen badkamer. Hier is nog een slaapkamer en een soort van fitness zaaltje met wat apparaten. Een "verdieping" hoger is de entree, garage en een washok. Daarboven is de woonkamer, eetkamer en keuken en daar weer boven is nog een badkamer en slaapkamer waar Frances en Ray (haar man) slaapt. Na deze rondleiding heb ik mijn tas een beetje uitgepakt & kwam Ray thuis. Ook hij is heel aardig, ze zijn erg gastvrij. We zijn na een kopje thee met de hond Zoë gaan wandelen aan het strand. Ze vertelden heel veel over wat er allemaal te doen en te zien is. Na deze wandeling zijn we gaan eten bij een Thais restaurant omdat het Valentijnsdag was. Dit allemaal lekker in mijn T-shirt met korte mouwen! :) Weer terug bij Frances heb ik het Wi-Fi wachtwoord gekregen zodat ik nog even contact kon opnemen met het thuisfront. Na een lekker warme douche ben ik naar bed gegaan en ik heb redelijk geslapen. Vanmorgen was ik alweer om 6.00uur wakker.

Het is hier heel erg mooi, overal waar je kijkt is water en heuvels. Midden in Auckland staat een vulkaan, die omringt is door water en daarom heen ligt Auckland. Het lijkt zo groot omdat het allemaal verspreid ligt. Het stikt hier van de krekels dus je hoort ze non-stop tjirpen. Ze hebben me heeeeeel veel verteld maar de helft ben ik alweer vergeten..

Ik ben benieuwd wat deze nieuwe dag me brengt, maar ik ga er in ieder geval van genieten.

Liefs vanuit Nieuw Zeeland

  • 14 Februari 2014 - 20:47

    Marian:

    Leuk meeke verslag om te lezen geniet er van

  • 14 Februari 2014 - 21:07

    Kim J.:

    Jouw avontuur is nu echt begonnen. Geniet ervan Meek! Ben nu al benieuwd naar je volgende verslagje ;-) X

  • 14 Februari 2014 - 21:25

    Corrie:

    Hey Meeke, wat n leuk verslag. Ik wil ook die zon van daar, die regen raak ik hier beu. Is het daar nu Zaterdag of vrijdag ochtend? Zo te horen heb je daar al een goed onderkomen, ik hoop dat je daar mag blijven. Groetjes xx

  • 15 Februari 2014 - 19:26

    Thea En Piet:

    Meeke, wat een prachtig verslag heb jij geschreven. Fijn dat de reis goed is verlopen en dat je bij gastvrije mensen terecht bent gekomen. Het is toch maar afwachten. Wij wensen jou nog veel succes en geniet ervan. Groetjes Thea en Piet.

  • 17 Februari 2014 - 19:19

    Ankie:

    Hoi Meeke, blij te horen dat de vlucht goed gegaan is. Het is weer enkele dagen geleden dat je geschreven hebt. Het is leuk om te lezen, je schrijft zodat het goed te volgen is. Ik ben al benieuwd naar je volgend stuk. Succes daar en tot de volgende keer. Groetjes Ankie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Meeke

Voor een half jaar naar Nieuw Zeeland, Auckland om precies te zijn, om daar stage te lopen!

Actief sinds 22 Jan. 2014
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 8142

Voorgaande reizen:

12 Februari 2014 - 07 Augustus 2014

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: