Halfway! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Meeke Dal - WaarBenJij.nu Halfway! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Meeke Dal - WaarBenJij.nu

Halfway!

Blijf op de hoogte en volg Meeke

12 Mei 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Weer tijd voor een nieuw berichtje vanuit Nieuw Zeeland!
De laatste keer dat ik schreef, was het Pasen. Jude en ik hadden Hot Cross Buns gemaakt, maar dat was het dan ook. Aan Pasen wordt hier niet zo gek veel gedaan. Het was een rustig weekend, maar dat had ook te maken met het weer. Vrijdag, zaterdag & zondag regende het de hele dag. Van heel de dag binnen zitten, filmpje kijken en jezelf vervelen word je wel een beetje simpel, ik was dan ook blij dat het weer op maandag stukken beter was. Tijd om naar buiten te gaan en van het zonnetje te genieten. Met een boek en een kleedje ben ik naar de haven gewandeld en hier heb ik mezelf geïnstalleerd in het zonnetje. Ik had een mooi uitzicht over de haven en de Harbour Bridge, van lezen is dan ook uiteindelijk niet veel gekomen. Van dit soort kleine dingen kan ik zo genieten. Voor mij was dit dan ook een heerlijke manier om tweede Paasdag door te brengen.
Toen ik het wel weer gezien had in de haven, ben ik weer terug gewandeld. Ik was nog maar net thuis of Jude belde of ik met haar naar de bioscoop wilde. We zijn naar The Other Woman geweest. Een vrouwenfilm met humor, lekker niet nadenken. Toen we uit de film kwamen regende het, dus ik was blij dat ik die middag lekker naar buiten ben geweest. Bij thuiskomst had Gerard een lekker diner voor ons gekookt en het vuur aangemaakt.

Het weer is over het algemeen nog steeds goed. Af en toe een dag regen, maar ik mag zeker niet klagen. Iedereen zegt ook dat ik geluk heb dat er zo veel mooie dagen zijn geweest sinds ik hier ben. Overdag is de temperatuur lekker, ‘s avonds koelt het wat af. Jude en Gerard hebben een houtkachel in hun huis, lekker warm en gezellig. In het gedeelte waar ik slaap is geen verwarming, ik ben benieuwd hoe dat word in de winter. ;-)

De stageweek die volgde was maar kort, op maandag waren we natuurlijk vrij in verband met Pasen en op vrijdag waren we vrij omdat het ANZAC Day was. ’s Avonds op ANZAC Day hadden we pizza avond. Jude had wat familie en vrienden uitgenodigd en we hebben met zijn alle home made pizza’s gegeten. Na het eten ben ik naar Jess gegaan, hebben we een drankje gedaan en zijn we naar de stad gegaan. Een vriend van haar speelde in een band, maar dit was absoluut niet mijn ding. Na een paar nummers gehoord te hebben, ben ik maar weer naar huis gegaan.

Dit weekend was natuurlijk ook het weekend van mijn verjaardag dus ik heb zaterdag een lekkere White Chocolate & Berry Cheesecake gemaakt! Voor mijn eerste Cheescake was ik best trots op het resultaat! De volgende morgen werd ik wakker en heb ik gezellig met mijn papa en mama (& Jan en Petra) gefacetimed. Daarna werd er via facetime voor mij gezongen door tante Marian en ome Jos. En last but not least heb ik natuurlijk met Ralf geskyped! Jude had een pakketje wat met de post was gekomen achter gehouden en ik mocht deze morgen dus al die lieve kaartjes in ontvangst nemen, ik kreeg echt een verjaardagsgevoel! ’s Middags zijn mijn collega’s langs geweest en hebben we gezellig geborreld. ’s Avonds zijn ben ik met Jude en Gerard uit eten geweest naar een Mexicaans restaurant. Voor de eerste keer, en waarschijnlijk voor de laatste keer, heb ik mijn verjaardag in de herfst gevierd! Dankzij de lieve mensen om mij heen, zowel hier in Nieuw Zeeland als thuis, heb ik een leuke dag gehad! Ik wil iedereen dan ook heel erg bedanken voor de berichtjes en voor alle lieve kaartjes die ik heb gehad!

De volgende dag kon ik lekker uitslapen want de fotoshoot voor het mei nummer was bij Jude thuis. Dinsdag en woensdag weer werken op kantoor. Het was een beetje gekkenhuis want dit issue is het verjaardagsnummer van Verve. Verve Magazine bestaat 10 jaar en dat werd gevierd met een speciaal nummer. Op woensdag was de deadline en ik was benieuwd hoe het allemaal in zijn werk ging nadat het design werk klaar was, dus ik ben gebleven tot het eind. Om half 10 deden we de lichten uit. De dagen na een deadline zijn altijd rustig, er word weer opnieuw begonnen voor het volgende nummer.
In het weekend dat volgde hadden de buren op vrijdag avond een feestje, ik was blij dat ik ze meegenomen had want ik heb dus met oordoppen moeten slapen. Toen ik de volgende morgen wakker werd had ik het huis voor mij alleen. Jude en Gerard waren namelijk naar Waiheke Island voor het weekend. Omdat ik mijn eigen woongedeelte bij moet houden heb ik de zaterdag morgen flink gepoetst en gewassen. ’s Middags zijn Glenn & Chelsea langs geweest. We zij naar een restaurantje in Ponsonby geweest hebben daar gelunched. Na de lunch hebben we een wandeling door het Grey Lynn park gemaakt. Het was flink afgekoeld dus bij thuiskomst heb ik een warme douche genomen, de kachel aangemaakt en een filmpje opgezet. De volgende dag ben ik naar de stad gegaan en heb ik geshopt.

Afgelopen weekend ben ik het weekend gestart met een relaxte avond. Op vrijdag laat in de middag ben ik gaan zwemmen en heb ik mijn bezoek aan het zwembad uitgebreid door lekker te genieten in de spa en sauna. Bij thuiskomst stond mijn eten klaar. Zo slecht heb ik het hier helemaal niet! ;)
Op zaterdag ben ik met Jude naar een outlet geweest en hebben we een shopdagje gehad. Dit was erg gezellig, maar het voelt toch een beetje raar om in mei winterkleren te kopen! Gisteren was het Moederdag, ook die dag is eigenlijk voorbij gegaan zonder dat er veel aandacht aanbesteed werd. Jude haar kinderen zijn op dit moment allemaal in het buitenland. Ik heb de film The Book Thief gekeken. Een mooie film, dus als je hem nog niet gezien hebt, een aanrader!

Vandaag zit ik precies op de helft van mijn verblijf hier in Nieuw Zeeland. Ik heb nog 3 maandjes, eind juni eindigt mijn stage en op 7 juli komen Lobke, Auwkje & Maud! Maar voor nu nog even genieten hier.. Vrijdag ga ik vroeg vertrekken voor een weekend Bay of Islands in het noorden. Ik ben benieuwd, zoals het er nu uit ziet zit het weer in ieder geval mee! Het weekend daarop hebben Jude & Gerard hun huis verhuurd via de Airbnb. Als het weer mee zit gaan we dan waarschijnlijk naar Coromandel. Hier hebben zij een privé strand met een klein strandhuisje waar alles letterlijk back to basic is. Het schijnt er prachtig te zijn. Het is niet helemaal op de route maar ik hoop dan eigenlijk ook de Cathedral Cove & Hot Water Beach te zien. Of dat gaat gebeuren... dat lezen jullie de volgende keer! ;)

Liefs Meeke

En dankjewel voor jullie reacties op mijn reisverslagen. Ik vind het leuk om die te lezen! :)

  • 12 Mei 2014 - 07:37

    Jeanne:

    Hi Meeke.
    Zo te zien , geniet je lekker daar aan de andere kant van de wereld.
    Fijn om te lezen dat het zo goed gaat.
    Voor jullie daar zit de zomer erop. Raar idee, voor ons moet het nu nog komen.
    De vakantie is weer in zicht, volgende week vertrekken we naar Canada.

    Geniet nog lekker daar, we blijven je volgen.
    Groetjes Peter en Jeanne

  • 12 Mei 2014 - 09:14

    Corrie:

    Hey Meeke, bedankt voor je uitgebreide verslag. Zo fijn om te horen dat je het goed naar je zin hebt en een leuke stage hebt. Is dit trouwens ook wat je straks wilt gaan doen na je studie, bij een magazine gaan werken?
    Groetjes uit diessen xxx

  • 14 Mei 2014 - 18:49

    Anouk:

    Hee Meeke,
    Wat leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Blijf vooral genieten van de leuke dingen en het land in het weekend (en als het even kan natuurlijk ook door de weeks;).
    Liefs vanuit Zuid-Afrika

  • 18 Mei 2014 - 18:25

    Jeanne Vercammen:

    Hoi Meeke,

    Fijn dat je een leuke verjaardag gehad hebt zo ver van huis. Het scheelt natuurlijk dat je fijne mensen om je heen hebt en het is een voordeel dat je via internet toch regelmatig contact kunt hebben met het thuisfront.
    Je kunt nu af gaan tellen en je vast voorbereiden op de vakantie met je zusjes.
    Ik heb gisteren avond een foto gezien van jullie nieuwe keuken en hij ziet er schitterend uit. Jullie Pap moet nog wel wennen aan de vaatwasser. Hij zei tegen mij dat de vaatwasser 3 uur gedraaid had en dacht dat dit veel aan energie zou kosten, maar dat is de eco stand en dat is alleen maar voordelig. Je vraagt je natuurlijk hoe ik in contact ben gekomen met je vader, maar we hadden gisteren feest van de man van Wilma ( die ook bij de receptie werkt ) die werd 50 en dat werd bij Etenstijd in de bar gevierd.
    Wij waren allemaal met partner uitgenodigd en het was gezellig.

    Ik ga ook nog veel reizen dit jaar.
    Met hemelvaart ga ik met mijn man man, zonen en schoondochters naar Duitsland. We gaan ieder jaar een weekendje weg met de kinderen en dit jaar is het met hemelvaart.
    Met Pinksteren gaan we met vrienden een weekendje met de caravan weg.
    Eind juni mag ik een weekendje met mijn oudste zoon naar Schotland. ( heb ik van hem voor mijn 60e verjaardag gekregen. Hij gaat daar hoogstwaarschijnlijk een jaar wonen en daar een boek schrijven over het voetbal. Zijn eerste boek is al helemaal uitverkocht. 1040 exemplaren

    Begin juli mag ik een weekendje bij mijn middelste zoon en schoondochter doorbrengen die dan een vakantiehuis gehuurd heeft.
    Dan volgen de 4 daagse van Nijmegen en eind aug ga ik een weekend met mijn zus en broer naar Volendam voor mijn 60e verjaardag.
    Vroeger deden we dit met mijn ouders bij kroonjaren, maar dat lukt nu niet meer.
    We gingen dan alleen met onze ouders weg en lieten onze partners thuis. Zaten we 's morgens als gezin van vroeger weer samen aan het ontbijt. Van die weekenden heb ik altijd erg genoten.

    Onze grote vakantie is eind september. We gaan dan een blue cruise maken van turkije uit naar de griekse eilanden en daarna nog een weekje lammen in een resort.

    Dus ik heb genoeg te doen komende tijd.
    Voor jou nog veel succes en tot schrijfs maar weer.

    groetjes Jeanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Meeke

Voor een half jaar naar Nieuw Zeeland, Auckland om precies te zijn, om daar stage te lopen!

Actief sinds 22 Jan. 2014
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 8125

Voorgaande reizen:

12 Februari 2014 - 07 Augustus 2014

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: