Surfen: ✓ check! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Meeke Dal - WaarBenJij.nu Surfen: ✓ check! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Meeke Dal - WaarBenJij.nu

Surfen: ✓ check!

Blijf op de hoogte en volg Meeke

29 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

8 maart was de dag dat Boeing 777 van Malaysia Airlines van de radar raakte. Drie weken geleden. Ik weet niet hoe het in Nederland is, maar hier is het nog steeds iedere dag, wat zeg ik, bijna ieder uur op het nieuws. Niet dat er veel vorderingen zijn in het onderzoek, eerder een hoop speculaties.. Wij worden dag en nacht in de gaten gehouden en ons kunnen ze simpel weg traceren doordat we gebruik maken van onze mobiele telefoon, maar een vliegtuig.. Een vliegtuig! Ik kan het niet begrijpen.. Helemaal de eerste dagen na de vermissing zat het steeds in mijn hoofd. En dan te bedenken dat ik in augustus nog 31uur terug naar Nederland moet vliegen! Niet te veel over nadenken dus..

Anyway.. Het was weekend, Jess gaf een huisfeestje en had een photobooth gewonnen voor een paar uur. Niet dat ik daar van ben, maar één foto kan geen kwaad. Op dit feestje na was het een rustig weekend. De temperatuur is hier nog steeds lekker, zondag was het dus ideaal weer voor een ijsje! Aan Ponsonby Road zit een ijssalon die aan de techniek ‘cold stone ice cream’ doet. IJs wordt terwijl je staat te wachten gemengd op een steen met alles wat je maar wilt, fruit, koek, snoep, saus enz. Een echte aanrader!

Het weekend daarop waren alle evenementen die buiten plaats zouden vinden afgelast. Nieuw Zeeland zou de staart van de tropische cycloon Lusi over zich heen krijgen. Paniek, paniek.. Vrijdag avond begon het inderdaad flink te waaien en te regenen. Niets anders dan dat het in Nederland in de zomer zou doen. Dit heeft tot zaterdag middag geduurd, hierna is de zon gaan schijnen. Zaterdag nacht heeft het nog wat geregend en gewaaid en zondag was weer een hele mooi zondag, alsof er nooit een “cycloon” over Nieuw Zeeland heeft geraasd. Een zaterdag binnen doorbrengen gaf me wel mooi de tijd om te werken aan de route voor onze rondreis in juli. Ook niet onbelangrijk en zelfs leuk om te doen.

Op maandag 17 maart hadden we alweer de tweede fotoshoot voor het april nummer, wat maandag geprint gaat worden. Dat betekend dus ook dat ik al een maand stage aan het lopen was, want op mijn eerste dag hadden we ook een fotoshoot. Dit keer was het een black & white fotoshoot in een studio en hadden we een eeneiige tweeling als modellen. Niet zo leuk als de eerste fotoshoot, maar dat kwam denk ik door de locatie. Tijdens de fotoshoot had ik weer dezelfde taak als de vorige keer, noteren wat de modellen dragen. (Mocht je het leuk vinden om te zien, via deze link kun je het maart nummer van Verve Magazine lezen en dus ook de fotoshoot bekijken: http://issuu.com/verve-magazine/docs/vervemarch2014_ebook)
Ondertussen maakte ik me een beetje zorgen over mijn takenpakket. Voor mijn gevoel was ik namelijk te veel bezig met andere dingen dan met de marketing. Dat is tenslotte de richting waarvoor ik hier gekomen ben. Ik had een gesprek aangevraagd met Jude en Fran en we hebben het besproken. De taken die ik nu deed zijn ook marketing gericht, maar we hebben gezamenlijk een nieuw takenlijstje opgesteld. Ik ga wat onderzoekjes doen en een social media plan schrijven voor Verve Magazine daarnaast blijf ik ook wat taken doen die ik al deed naturlijk.

In het weekend van 22 maart ben ik op zaterdag naar Cornwall Park gegaan. Jude had hier een fotoshoot (los van het tijdschrift) en ik zou lekker genietent van het zonnetje mijn werk voor school maken. Dit park was alleen zo groot en mooi dat ik eerst besloot om een wandeling te maken. Uiteindelijk ben ik naar de top van dode vulkaan One Tree Hill gelopen. Veel te warm om dit soort activiteiten te ondernemen, maar het uitzicht maakte het meer dan goed. Je keek uit over heel Auckland, echt super mooi! Nadat ik bijgekomen was en wat foto’s heb gemaakt, kon ik aan mijn tocht terug naar beneden beginnen. Uiteindelijk resten er niet veel tijd meer voor mijn schoolwerk en heb ik dat op geschoven naar zondag. Niet mijn favorieten bezigheid, maar dat moet gebeuren natuurlijk! ;)

Gisteren (vrijdag) morgen ben ik naar Piha geweest om daar te surfen. Piha ligt aan de westkust, aan de Tasmanzee en is het bekendste surf gebied van Nieuw Zeeland. Wauwie.. Zwart zand op een strand geeft een raar gezicht, maar wat een uitzicht! Het was wat bewolkt, af en toe de zon maar ideaal weer voor een surf les. Er waren nog 3 andere Nederlanders die in Auckland wonen, dus we hadden een gezellig clubje. Na wat instructies, een warming-up en een showtje van de instructeur himself, was het de beurt aan ons. Makkelijker gezegd dan gedaan… Ik weet niet hoe veel pogingen ik gewaagd heb, het is me maar een paar keer gelukt om echt te blijven staan en soms was ik zo blij dat ik eindelijk op het board stond, dat ik er na een paar seconde weer van af viel. Het ziet er makkelijker uit dan dat het is, that’s for sure.. maar ik zou het de hele dag kunnen doen!
Na deze surfles zijn we naar de Kitekite Falls (ook in Piha) gaan kijken. Wat heeft Nieuw Zeeland een prachtige natuur. De foto’s volgen, want Meeke was natuurlijk haar camera vergeten..

En tot slot heb ik een ontzettend leuk vooruitzicht voor als ik terug ben in Nederland, mijn zomervakantie met Ralf is geboekt! Cyprus it is! ♡

Liefs Meeke

  • 29 Maart 2014 - 07:30

    Corrie:

    Hey Meeke, bedankt voor je bericht. Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt daar. Groetjes Corrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Meeke

Voor een half jaar naar Nieuw Zeeland, Auckland om precies te zijn, om daar stage te lopen!

Actief sinds 22 Jan. 2014
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 8131

Voorgaande reizen:

12 Februari 2014 - 07 Augustus 2014

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: